
ONLINE és SZEMÉLYES képzés
Mesterséges Intelligencia az oktatásban
Ezeket az eszközöket és módszereket a főiskolai képzés során nem tanították meg – pedig éppen ezekre lenne most a legnagyobb szüksége tanárként.
2025. május 9 - 11.
Helyszín: Montessori Általános Iskola és Gimnázium
1203 Budapest, Kálmán u. 15.
Miért érdemes Önnek ezzel foglalkoznia?
Mert tanárként ma már olyan kihívásokkal szembesül nap mint nap, amelyekre gyors, személyre szabott válaszokat kell adnia.
A diákok figyelme csökken, az elvárások nőnek, az idő viszont nem lett több.
Ez a képzés nem arról szól, hogy „digitális legyen” vagy „haladjon a korral”.
Arról szól, hogy legyen végre egy segítője, amikor:
– gyorsan kell példát hoznia,
– kreatív feladatra van szüksége,
– vagy csak szeretné, ha az adminisztráció nem vinné el a hétvégéjét.
Mi nem újabb terhet rakunk Önre – hanem azt mutatjuk meg, hogyan vehet le párat a válláról.
2 perc. 2 kép. Semmi grafikai tudás!
Képzeld el, mit tud ugyanez a technológia egy dolgozattal, feladatlappal vagy teljes tanórával.


Olvashatatlan kézírás?
Átalakítja érthető, gépelt szöveggé. Sőt, javítja is, ha Ön kéri.


A tanári „svájci bicska!
Eszközök, amely több mint 60 tanári feladatot oldanak meg – úgy, hogy közben nem Önnek kell mindent kitalálnia.


A képzés tematikája és moduljai:
1. Modul – Bevezetés a generatív mesterséges intelligencia alapjaiba
A résztvevők megismerkednek a generatív MI alapfogalmaival, az MI technológia oktatásban betöltött szerepével, valamint a ChatGPT és más nagy nyelvi modellek működésével.
- Főbb tematikai egységek: MI alapfogalmak, ChatGPT felület és beállítások, alap prompt engineering technikák, hallucinációk és torzítások.
- Módszertan: Elméleti előadások, interaktív gyakorlati bemutatók és promptfejlesztési technikák elsajátítása.
- Eredmény: A résztvevők megértik az MI alapvető fogalmait és a nyelvi modellek oktatási alkalmazásának lehetőségeit, valamint elsajátítják az elsődleges promptfejlesztési készségeket.
2. Modul – A generatív MI a tanóra előkészítésében
Ez a modul a generatív MI tanóra-előkészítési folyamataiban való alkalmazására koncentrál, és betekintést nyújt a promptok strukturált kialakításába és azok oktatási célú optimalizálásába.
- Főbb tematikai egységek: Tudományos alapok, promptok felépítése és optimalizálása, szerep-alapú promptok fejlesztése, különböző tanulói profilok figyelembevétele.
- Módszertan: Gyakorlati foglalkozások, promptfejlesztési gyakorlatok, szituációs gyakorlatok.
- Eredmény: A résztvevők képesek lesznek tananyagtervezés során hatékonyan alkalmazni az MI eszközöket, beleértve a prompt engineering technikák használatát különféle oktatási célokhoz.
3. Modul – A generatív mesterséges intelligencia az osztályteremben
Ez a modul a generatív MI közvetlen tantermi használatát mutatja be, különös tekintettel a multimédiás tartalmak létrehozására és a tanulási folyamat testreszabására.
- Főbb tematikai egységek: Prompt priming technikák, multimédiás MI funkciók, MI eszközök összehasonlítása és etikai szempontok, a Joscha Falck-féle 5 dimenziós modell.
- Módszertan: Workshop, multimédiás tartalomfejlesztés, páros és csoportos gyakorlatok.
- Eredmény: A résztvevők elsajátítják a prompt engineering további, részletesebb technikáit, így a tanulási tartalmak optimalizálását, valamint az MI eszközök alkalmazását és összehasonlítását az oktatási célok hatékony támogatására.
4. Modul – A generatív MI integrálása a tanulási stratégiákba
A záró modul bemutatja az MI tanulási stratégiákba történő integrációját, valamint a különböző MI eszközök és platformok használatának lehetőségeit az oktatási környezetben.
- Főbb tematikai egységek: Tanulási stratégiák bővítése MI segítségével, kommunikációs készségek és többnyelvűség támogatása, szókincsfejlesztés MI eszközökkel.
- Módszertan: Interaktív szókincsfejlesztési feladatok, csoportos viták, szituációs gyakorlatok és reflektív írás.
- Eredmény: A résztvevők képesek lesznek a generatív MI-t a kommunikációs készségek és a többnyelvű tanulási környezet támogatására használni. Megismerik, hogyan használhatják az MI eszközöket és platformokat a tanulók egyedi igényeihez igazodó tanulási élmény kialakítására.
A képzés elvégzése után Ön is képes lesz személyre szabni a tananyagot diákjai egyéni fejlődési szintjéhez, miközben gyorsabb óratervezéssel, feladatgenerálással és dolgozatjavítással időt takaríthat meg.
Emellett hozzáférést kap egyedi, testreszabott mesterséges intelligencia alapú eszközökhöz, amelyek az oktatás különböző területein nyújtanak azonnal alkalmazható megoldásokat, és segítenek lépést tartani a legújabb pedagógiai trendekkel.
A képzés időtartama 30 óra!
1. nap online
08:00 - 15:30
2. nap személyes
08:00 - 18:20
3. nap online
08:00 - 16:30
A tanúsítvány kiadásának feltételei: az órákon való aktív részvétel, a modulok értékelési feladatainak sikeres teljesítése, valamint egy záró projekt benyújtása, melyben a résztvevők komplex saját promptokat mutatnak be a kurzus során kiépített adatbázisunk segítségével.
30 kreditpont a résztvevők számára
A program elvégzésével a pedagógusok 30 kreditpontokat kapnak, így nemcsak az ismereteik bővülnek, hanem a kötelező továbbképzési követelményeknek is megfelelnek.
Segédanyagok
Azonnal használható MI eszköztár, saját fejlesztésű segédanyagokkal
A résztvevők
- saját online tankönyvet,
- online videós anyagokat és
- egyedi oktatási prompt készletet kapnak,
amelyet bármilyen tematikáju óratervezés során alkalmazhatnak.
Emellett hozzáférést kapna egy komplex, MI alkalmazásokat bemutató magyar nyelvű oldalhoz, ahol a tanárok könnyedén eligazodnak az MI lehetőségei között

Jelentkezési lap
30 órás akkreditált képzés
A generatív mesterséges intelligencia, mint lehetőség és kihívás alapítási engedélyszáma: A/13364/2024
Élő, gyakorlati képzés.
Korlátlan hozzáférés a teljes videós tananyaghoz.
Eszközlista és részletes magyarázatok.
Hozzáférés a promptbázishoz.
Shownote (digitális jegyzet).
Korlátlan hozzáférés a tudásbázishoz.
Bármilyen további kérdés esetén keress minket bizalommal az kepzes@telcvizsga.hu e-mail címen vagy munkanapokon 10:00-16:00 között a +36 30 252 8292 telefonszámon!