A 2025 – 2026-os tanévben
30 kreditpontos Mesterséges Intelligencia képzés
Ragadja meg a lehetőséget, és tegye intézményét kiemelkedővé azáltal, hogy pedagógusai a legújabb trendeket követve hatékonyabban dolgoznak, csökkentik az adminisztrációs terheket, valamint inspiráló, interaktív órákat hoznak létre a 21. századi oktatás jegyében.
A Generatív Mesterséges Intelligencia
Kurzus előnyei az intézmények számára
A generatív mesterséges intelligencia forradalmi lehetőséget kínál az oktatásban, amely nemcsak a tanítás hatékonyságát növeli, hanem az adminisztrációs terheket is csökkenti. A ChatGPT és más nyelvi modellek segítségével intézménye pedagógusai gyorsabban és egyszerűbben készíthetnek személyre szabott tananyagokat, valamint kreatív és interaktív órákat tervezhetnek. Az új technológiák beépítése az oktatásba elengedhetetlen ahhoz, hogy lépést tartsunk a felnövekvő generáció digitális elvárásaival és tanulási szokásaival. Ez a képzés biztosítja azokat a korszerű ismereteket, amelyekkel intézménye versenyképes maradhat a jövő oktatásában.
A képzés tematikája és moduljai:
1. Modul – Bevezetés a generatív mesterséges intelligencia alapjaiba
A résztvevők megismerkednek a generatív MI alapfogalmaival, az MI technológia oktatásban betöltött szerepével, valamint a ChatGPT és más nagy nyelvi modellek működésével.
- Főbb tematikai egységek: MI alapfogalmak, ChatGPT felület és beállítások, alap prompt engineering technikák, hallucinációk és torzítások.
- Módszertan: Elméleti előadások, interaktív gyakorlati bemutatók és promptfejlesztési technikák elsajátítása.
- Eredmény: A résztvevők megértik az MI alapvető fogalmait és a nyelvi modellek oktatási alkalmazásának lehetőségeit, valamint elsajátítják az elsődleges promptfejlesztési készségeket.
2. Modul – A generatív MI a tanóra előkészítésében
Ez a modul a generatív MI tanóra-előkészítési folyamataiban való alkalmazására koncentrál, és betekintést nyújt a promptok strukturált kialakításába és azok oktatási célú optimalizálásába.
- Főbb tematikai egységek: Tudományos alapok, promptok felépítése és optimalizálása, szerep-alapú promptok fejlesztése, különböző tanulói profilok figyelembevétele.
- Módszertan: Gyakorlati foglalkozások, promptfejlesztési gyakorlatok, szituációs gyakorlatok.
- Eredmény: A résztvevők képesek lesznek tananyagtervezés során hatékonyan alkalmazni az MI eszközöket, beleértve a prompt engineering technikák használatát különféle oktatási célokhoz.
3. Modul – A generatív mesterséges intelligencia az osztályteremben
Ez a modul a generatív MI közvetlen tantermi használatát mutatja be, különös tekintettel a multimédiás tartalmak létrehozására és a tanulási folyamat testreszabására.
- Főbb tematikai egységek: Prompt priming technikák, multimédiás MI funkciók, MI eszközök összehasonlítása és etikai szempontok, a Joscha Falck-féle 5 dimenziós modell.
- Módszertan: Workshop, multimédiás tartalomfejlesztés, páros és csoportos gyakorlatok.
- Eredmény: A résztvevők elsajátítják a prompt engineering további, részletesebb technikáit, így a tanulási tartalmak optimalizálását, valamint az MI eszközök alkalmazását és összehasonlítását az oktatási célok hatékony támogatására.
4. Modul – A generatív MI integrálása a tanulási stratégiákba
A záró modul bemutatja az MI tanulási stratégiákba történő integrációját, valamint a különböző MI eszközök és platformok használatának lehetőségeit az oktatási környezetben.
- Főbb tematikai egységek: Tanulási stratégiák bővítése MI segítségével, kommunikációs készségek és többnyelvűség támogatása, szókincsfejlesztés MI eszközökkel.
- Módszertan: Interaktív szókincsfejlesztési feladatok, csoportos viták, szituációs gyakorlatok és reflektív írás.
- Eredmény: A résztvevők képesek lesznek a generatív MI-t a kommunikációs készségek és a többnyelvű tanulási környezet támogatására használni. Megismerik, hogyan használhatják az MI eszközöket és platformokat a tanulók egyedi igényeihez igazodó tanulási élmény kialakítására.
A képzés elvégzése után pedagógusai képesek lesznek a generatív MI-eszközöket önállóan és magabiztosan alkalmazni a pedagógiai munka minden szakaszában. Kollégái megtanulják, hogyan szabhatják személyre a tananyagot az MI segítségével, ezáltal a diákok egyéni igényeihez igazodó, hatékonyabb tanulási környezetet hozhatnak létre.
A résztvevők hozzáférést kapnak egyedi, testreszabott prompt- és MI-adatbázishoz, amely azonnal használható megoldásokat nyújt az oktatás különböző területein. A képzés az MI szélesebb körű lehetőségeit is bemutatja, ezzel biztosítva, hogy intézménye lépést tartson a jövő oktatási trendjeivel és technológiai újításaival.
A képzés időtartama és követelményei
1 nap online
08:00 - 15:30
2 nap személyes
08:00 - 18:20
3 nap online
08:00 - 16:30
A tanúsítvány kiadásának feltételei: az órákon való aktív részvétel, a modulok értékelési feladatainak sikeres teljesítése, valamint egy záró projekt benyújtása, melyben a résztvevők komplex saját promptokat mutatnak be a kurzus során kiépített adatbázisunk segítségével.
Segédanyagok
Azonnal használható MI eszköztár, saját fejlesztésű segédanyagokkal
A résztvevők
- saját online tankönyvet,
- online videós anyagokat és
- egyedi oktatási prompt készletet kapnak,
amelyet bármilyen tematikáju óratervezés során alkalmazhatnak.
Emellett hozzáférést kapna egy komplex, MI alkalmazásokat bemutató magyar nyelvű oldalhoz, ahol a tanárok könnyedén eligazodnak az MI lehetőségei között

30 kreditpont a résztvevők számára
A program elvégzésével a pedagógusok 30 kreditpontokat kapnak, így nemcsak az ismereteik bővülnek, hanem a kötelező továbbképzési követelményeknek is megfelelnek.
Érdeklődési lap
Kérjük, töltse ki ezt az érdeklődési lapot, amennyiben szeretné, hogy intézménye is részt vehessen a 2025–2026-os tanévben induló képzésünkön.
Kollégáink hamarosan felveszik Önnel a kapcsolatot!
A generatív mesterséges intelligencia, mint lehetőség és kihívás alapítási engedélyszáma: A/13364/2024